Annak érdekében, hogy a termelés zökkenőmentes legyen, a gépeknek, berendezéseknek renndelkezésre kell állniuk, annak ellenére, hogy a mai hűtéstechnikai rendszerek már emberi beavatkozás nélkül, automatán működnek. Rendszeres időközönként elvégzett karbantartással (pl. negyed évente, bizonyos üzemóra után) a gépleállások megelőzhetők és fenntartható a berendezés jó állapota.
Az eseti hibaelhárítás nagy hátránya, hogy a meghibásodások hirtelen és előre nem megjósolható területen következnek be, a gépek, berendezések leállása előre nem kalkulálható, növekszik az állásidő.
Karbantartási szerződés létrejötte előtt felmérjük a potenciális veszélyforrásokat, lehetséges hibalehetőségeket. Mennyi idő alatt kell beavatkozni (rendelkezésre állás)? Milyen tartalék alkatrészekre van szükség? Van-e felügyeleti rendszer? A személyes találkozó alkalmával többek között ezekre a kédésekre is keressük a választ, melyek tisztázása után tudunk ajánlatot adni.
Karbantartási szerződés létrejötte után elvégezzük a rendszeres karbantartásokat és a szükséges mértékben állapot jelentést készítünk az egyes gépekről. Távoli elérés esetén, ha nincs is hibaüzenet, akkor is megállapodott rendszereséggel ellenörizzük a felügyeleti rendszeren keresztül az egyes hűtési helyek állapotát. A raktáron tartandó szükséges alkatrészeket beszerezzük. A termelési szereplőket megtanítjuk arra, hogyan kell renszeresen ellenőrizni az egyes gépegységeket és hogyan kell értelmezni az egyes hibajeleket. Így eseti meghibásodás esetén, még a hiba elhárításának megkezdése előtt tudnak minket tájékoztatni.